woensdag 16 december 2015

Clockwork Prince - Cassandra Clare (The Infernal Devices #2)

Ware liefde is bedolven onder geheimen en leugens in dit vervolg op Clockwork Angel. In de magische onderwereld van Victoriaans Londen voelt Tessa zich meer en meer aangetrokken tot Jem, maar haar blijvende verlangen naar Will, ondanks zijn slechte buien, maakt haar verward. Toch lijkt Will te veranderen: de muur om hem heen breekt langzaam maar zeker af. Samen gaan ze op zoek naar antwoorden uit het verleden, maar hun zoektocht naar de waarheid is extreem gevaarlijk. Tessa's hart wordt zwaar op de proef gesteld, vooral wanneer het verraad uit eigen kring komt. 



En we gaan weer verder (zijn jullie deze serie al zat? haha) 

Het duurde even om op gang te komen in dit boek, maar toen ik er eenmaal inzat was ik niet meer zonder te vinden. 

Dit boek verklaart meer over waarom Will zo afstandelijk doet, en ondertussen bouwt het langzaam een relatie op tussen Tessa en Jem (YAS Ik ship het!) 
Het verhaal leest opnieuw lekker weg, en het was net steeds spannend genoeg om er voor te zorgen dat ik het niet weg wilde leggen. Soms had ik wel moeite met het te volgen, maar dat komt omdat ik soms onbewust zinnen over sla misschien, 
Je raakt ook steeds meer gehecht aan alle personage's en ik kijk op tegen het einde van deze trilogie (Ik ga Jem missen hoor) 
Het verhaal voelde wel als een soort tussenverhaal, als opbouw naar het laatste boek,en daarom werd er natuurlijk ook ge-eindigt met een goede cliffhanger waardoor ik meteen het volgende boek uit de kast trok. 

Ja ik vond dit een goed boek, en het geeft je meteen de neiging om gewoon de nacht door te halen zodat je in de volgende kan beginnen, 

We live and breathe words. .... It was books that made me feel that perhaps I was not completely alone. They could be honest with me, and I with them. Reading your words, what you wrote, how you were lonely sometimes and afraid, but always brave; the way you saw the world, its colors and textures and sounds, I felt--I felt the way you thought, hoped, felt, dreamt. I felt I was dreaming and thinking and feeling with you. I dreamed what you dreamed, wanted what you wanted--and then I realized that truly I just wanted you.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten